torsdag 31 januari 2013

Äventyr

Det var en gång en tjej som hette Lilly hon är 10 år gammal och hennes storebror Oskar han är 15 år min mamma heter Karin och pappa heter Erik. Pappa Erik är 35 år och mamma Karin är 32 år gammal. Den här familjen är inte så vanlig som andra familjer. Den här familjen åker på äventyr nästan varje dag. Nu ska dom åka till Egypten och titta på pyramiderna. Men om jag tittade Cleopatra då blir jag berömd och alla vill vara med mig bara mig,tänkte Lilly. -Packa nu Lilly vi ska åka i morgon,sa mamma. -Jaja mamma jag är klar nu du behöver inte prata  hela tiden,sa Lilly. -Oskar Oskar kom nu titta här,sa Lilly. -Vad är det Lilly,sa Oskar. -Kom bara innan den försvinner Oskar,ropar Lilly. -Okej jag kommer nu då,sa Oskar. -Där är den det är en orm Oskar coolt va, sa Lilly. -Ja det var jätte coolt Lilly,sa Oskar. Ungar ni ska sova nu för vi ska upp tidigt i morgon,sa Mamma. -Okej mamma,sa Oskar och Lilly. Jag vill åka nu,tänkte Lilly. Nu sitter vi i planet det va kallt och fuktigt det kom från en gammal gammal gubbe han va runt 500 år tror jag. Han sätter sig bredvid mig han luktar inte got. Han gå efter mig nu blir jag nästa rädd 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar